Singapore – Here we come

Da vi begge rejser sammen, så skriver vi også sammen. Vi har begge været i gang med at planlægge denne rejse i evigheder – og det har føltes sådan, men nu er det nu, Singapore here we come. I skrivende stund sidder vi begge og tjekker om vi har alt klar, har vi nu også printet hvad vi skal printe, har vi husket at få pas og tandbørsten pakket. Der er mange ting som man tænker på når man skal være afsted så længe. Tanken om at have glemt noget sidder sikkert dybt i dig også, når du tager på charterrejser. Den er af en eller anden grund, meget større nu hvor vi skal afsted i så længe, og så langt væk. Vi rejser i morgen kl. 9 fra Kastrup – så læs videre og hør om vores begges optakt til rejsen.

Kenneths optakt

Min optakt har faktisk været rigtig lang. Jeg har ventet på rejsedagen siden 1. semester hvor jeg var fast besluttet på at jeg skulle afsted på udveksling. Mikkel og jeg begyndte at forberede turen på 2. semester, hvor vi kiggede universiteterne igennem som vi havde mulighed for at komme til. Nanyang Technological University i Singapore fangede hurtigt vores interesse, og det endte med at være vores 1. prioritet da vi skulle ansøge skolen om pladser. Og nu er det allerede i morgen! Tiden er gået så sindssygt stærkt.

Efter mine sidste eksamener, fik jeg flyttet ud af kollegiet i Odense (SHOUT-OUT: Tak for to sørens fede år I dejlige mennesker ! #ThrigeLife) og hjem til mine forældre. Det er ved at være noget tid siden jeg har boet i mit gamle værelse, men dejligt var det nu at være tilbage i det jyske, ude i skoven, ude i stilheden. Det hjælper selvfølgelig også gevaldigt at være ved mors kødgryder 😀 Tror vidst vi kom hele den danske kogebog igennem – og gud hvor er jeg blevet tyk! Det kommer nok ikke til at hjælpe med at vores eventyr starter ud med 10 dage på stranden i Malaysia.

I min tid i det jyske har jeg fået sagt På gensyn til en masse venner, og familie. Vi holdt en lille hyggelig grillaften med familien – hvilket var super dejligt for så kunne man lige se alle rollingerne igen inden afrejse.

Familieaften hjemme ved mine forældre

Ved rollinger mener jeg mine nevøer og niecer, som selvfølgelig var så splittede at der ikke kunne komme et billede med dem. Derudover var det en super dejlig aften med masser af grin og lidt bajer.

Dagene flyver afsted når man glæder sig, og det blev ret hurtigt søndag, hvor jeg skulle sige farvel til mine forældre og drage imod Kerteminde. Søndag stod nemlig på den traditionelle madklub med drengene fra Odense. Her blev der endnu engang fyret op for en masse dansk mad – nemlig stegt flæsk med persillesovs. Av av. Som optakt til maden spillede vi noget kroket og øl-bowling – med lidt kamp imod vejret, men hey! ingen piv når det omhandler øl. Kommer til at savne danske øl….

I dag har Mikkel og jeg været ude og køre lidt rundt i Kerteminde. Jeg er jo golfer, så vi skulle jo lige ud og se det nye anlæg, Great Northern, som ligger herude i Kerteminde. Der er smidt rigtig mange penge og meget hjerte i dette projekt, og det kan ses.

Klubhuset ved Great Northern

Vejret har været fantastisk og meget anderledes end i går. Det var virkelig en typisk dansk sommerdag, med vejr som jeg ikke kommer til at savne. Gennemsnitstemperaturen i Singapore er jo 31 grader celcius – uh uh… 😀

Det danske sommer vejr – farvel

Nåh – Mikkel er i fuld gang med at lave mad, jeg må hellere over og afløse ham så han kan skrive om hans sidste dage i Danmark. Vi ses derude!

Mikkels optakt

Ligesom Kenneth skriver har optakten til et udlandsophold været rigtig lang, og det er nu omsider tid til at komme afsted. Vejret i gode gamle Danmark har ikke umiddelbart været så samarbejdsvilligt hele sommeren, så hele familien tog en smuttur til Rhodos i en uges tid. Her skal jeg ellers love for man fik sol for pengene.

20170711_120742

Udsigten fra vores hotel i Rhodos By

Vi så en enkelt sky hele ugen, så det kunne ikke være meget bedre end det 😀 Vi havde ellers alle sammen fået den fremragende idé at vi da ikke skulle have solcreme på den første dag vi kom derned for “Vi skulle da have noget ud af solen”, så vi alle kunne få noget farve. Lad mig sige det sådan, jeg fortrød hver eneste sekund resten af turen. Jeg blev så rød, at det gjorde ondt bare at ligge på ryggen. Dumt Mikkel! 😀
Ellers var det virkelig en god tur til Rhodos med mange gode minder og ikke mindst god mad 😀

Snapchat-1766326883

Hele familien samlet til en middag i Rhodos By

Efter hjemkomst natten til onsdag (19. juli) var det tid til at tænke på alle de ting der skal styr på når man skal pakke sit liv ned i en taske i et halvt år. Jeg fik derfor sorteret en masse, noget forblev i skabet, mens en masse andet er endt i tasken. Jeg håber jeg har fået det hele med, ellers er der ikke så meget at gøre ved det. Som min far siger; Man kommer langt med pas, penge og papirer 😀

Som Kenneth skrev havde vi gang i madklubben i Kerteminde hvor menuen stod på stegt flæsk og persillesovs. Herunder kan i se hvor meget flæsk der skal til for at mætte 4 gutter – psst. det er cirka 2,1 kg kød 😀

2017-07-24_06-27-24

Så er der stegt flæsk til hele familien – eller 4 gutter i alt. 48 stykker flæsk 😀

Det var godt lige at tage afsked med gutterne på rigtig dansk manér, med god mad og gode øl 😀

I dag har jeg været rundt og vise Kenneth alle de spændende seværdigheder i Kerteminde. Han kunne overtales til at bo her 😀 Udover det har det stået på det sidste besøg hos familien, hvor der var kaffe og is.

Nu sidder jeg her, lige inden aftensmaden serveres – det er slet ikke tosset med lidt mere svin inden afrejse 😀

I morgen kører min far Thomas os til Kastrup hvor der venter en lang tur til Singapore, hvor vi lander kl. 9:15 onsdag morgen.

Det var det for dette opslag, hvor i fik hørt om både Kenneths og min optakt til vores rejse. Vi håber at vi til næste opslag sidder vi på Pulau Tioman i Malaysia og drikker en kølig drink.

Vi er grundlæggerne af platformen. Vi rejser sammen og skriver derfor vores blog sammen. Det hele foregår i Sydøstasien, hvor vi er på udveksling i Singapore, på Nanyang Technological University.