Rundrejse på Bali og en lille smuttur til Singapore

Tiden er virkelig fløjet afsted, og jeg kan slet ikke lige komme mig over, at det allerede er en måned siden jeg forlod Danmark. Der er sket så meget, rundrejse på Bali, et smut til Singapore for at få styr på visum, og så kunne jeg endelig lande i Kuala Lumpur. Det har været nogle super fede oplevelse, dog har alt ikke været en dans på roser – men hvem har også lovet alt skulle være let? 😏

Ferie på Bali

Om morgenen fredag d. 4. august landede vi i Kuta på Bali, hvor vi til en start havde booket to overnatninger. Ud over de to overnatninger havde vi intet planlagt, så vi havde frie hænder til at gøre lige hvad vi ville. Efter en del research fik vi planlagt en rute, som så sådan ud:

Bali & Gili

Hvis jeg skal fortælle om alle stederne vi var, og hvad vi lavede, vil dette indlæg blive alt for langt. I stedet kan i kigge igennem albummet herunder og se højdepunkterne fra vores tur.

Bali

Alt i alt har det været en rigtig lækker tur på Bali, og det var dejligt med lidt afslapning inden alt det seriøse starter. Jeg kan kun anbefale et lille smut til den dejlige ø! 🌴🌸☀️

Problemer med visum og Singapore

Som nævnt i mit tidligere indlæg var mit Visa forsinket, og jeg skulle også lige et smut til Singapore for at søge Single entry visa. Den 15. august så det dog meget lyst ud, da jeg kunne se at mit visa endelig var blevet godkendt! Dog gik det kun ned af bakke derfra.. I stedet for Singapore, havde Immigration of Malaysia skrevet på at jeg skulle søge Single entry i Berlin 😒. Derfor måtte ansøgningen endnu engang igennem hele systemet for at få ændret denne destination.

Da vi d. 20. august som planlagt skulle fra Bali, vidste jeg derfor hverken til eller fra om, hvornår jeg kunne rejse til Malaysia. Det er ikke tilladt at opholde sig i Malaysia på turistvisum, mens end sag bliver behandlet. Jeg tog dog alligevel chancen og rejste til Malaysia for at checke ind på mit kollegie, for så morgenen efter at rejse til Singapore.

Jeg ankom til mit kollegie om eftermiddagen. Jeg ved der er en stor fare for at lyde både snobbet og forkælet, men her kunne jeg bare ikke bo! Rummet var så lille, lugtede som en gammel kælder, vinduet kunne ikke åbne og var dækket af en kæmpe metalplade, så intet lys kom ind og man kunne ikke se ud. Jeg ved det kun er for en begrænset periode, men der havde jeg bare ikke lyst til at bo de næste fire måneder. Samtidig havde de et helt hæfte med regler – fra den danske kultur, tror jeg bare jeg er lidt for selvstændig, til sådan et regelhæfte 😉. Heldigvis stod der en pige og gerne ville overtage værelset, så jeg kunne komme ud af det og få alle mine penge tilbage.

Fanget i Singapore

Om morgenen mandag d. 21. august tog jeg fra Kuala Lumpur til Singapore. Det er første gang jeg sådan rigtig er rejst alene, og guuuud hvor er det dog bare kedeligt! Jeg har for alvor fundet ud af, at jeg fungere meget bedre med mennesker omkring mig, det er bare 100 gange sjovere. Heldigvis kender jeg tre andre fra SDU der læser i Singapore og jeg har derfor ikke været helt alene.

Dagene er gået med gåture rundt i byen, Singapore Night Festival, ArtScience museum, beachparty og lysshow ved Gardens by the bay. Sidst på ugen kom Matilde fra min klasse også til Singapore, hun havde også visumproblemer og kunne heller ikke rejse til Malaysia. Det var dejligt med lidt selskab, da de andre jo også havde skolen at tænke på.
Singapore

Efter samtaler med Immigration of Malaysia og en del besøg på ambassaden  var forvirringen for alvor stor. Vi fik forskellige beskeder hele tiden omkring hvorledes vi overhovedet behøvede at søge Single entry visa. Til sidst fik jeg besked fra min kontaktperson fra Taylor’s, at jeg bare kunne prøve at søge Visa on arrival, når jeg ankom til lufthavnen. Så lige pludselig gik det stærkt og jeg kunne endelig tage afsted! Da jeg ankom til lufthavnen fik jeg at vide, at jeg slet ikke behøvede single entry, og det viste sig derfor, at de otte dage i Singapore slet ikke havde været nødvendige.. Det er vidst det man kan kalde typisk Asien, og jeg har lovet mig selv ikke at lade mig irritere over det – jeg fik jo trods alt nogle gode dage i Singapore, som jeg ville have besøgt uanset hvad.

Jeg ankom en uge for sent til Kuala Lumpur, men nu er jeg her, og jeg er så klar til at få startet og komme i gang! 💪

Mit navn er Fie Krauthammer, jeg læser Global Management and Manufacturing på SDU. Det næste halve år skal bruges i Malaysia på Taylor's University, hvor jeg håber på at få en helt uforglemmelig oplevelse.