• Hjem
  • Australien

Rejsen til Townsville og de første par dage i Australien

Rejsen

Jeg sidder i indeværende stund på mit værelse på Petersen Court i forstaden Douglas i det sydlige Townsville. Jeg rejste hjemmefra d. 9. juli og ankom til Townsville små 40 timer senere – kl. 7:55 om morgenen d. 11. juli. Rejsen bragte mig både til Dubai og Denpasar i Indonesien for til sidst at lande på Australiens nordøstlige kyst.

Det var første gang jeg skulle rejse uden for Europas grænser og så endda alene. Rejsen bød både på op – og nedture. Første optur var da jeg på flyet mod Dubai tilfældigvis mødte tre andre danske studerende, der alle skulle på studieophold i Australien. Vi landede i Dubai International Airport kl. 23:16 lokal tid. Sammen drog vi på udforskning i lufthavnen og fik en kop kaffe på en af lufthavnens mange caféer. De havde dog afrejse lang tid før mig, hvilket indledte rejsens første nedtur; 7 nattetimer alene i DXB – verdens travleste lufthavn. Øv!

dubailufthavn

Taget fra en bænk i Dubai International Airport – tiden går langsomt!

Søvnberøvet og irritabel tog jeg en længere sekvens af busser og toge for at nå til min gate kl. 8:30. Her blev jeg dog til min store overraskelse opgraderet til business class (hurra!), og den 9 timers lange rejse fra Dubai til Denpasar på Bali blev derfor overordentligt nydt med god mad, champagne og – vigtigst af alt – SØVN!

Fra Denpasar ventede kun en rejse på 4 timer før jeg nåede min destination.

De første par dage i Townsville

Jeg fandt en bolig hjemmefra et par uger inden afrejse, så da jeg ankom til Townsville tog jeg en taxa til Petersen Court i forstaden Douglas, hvor jeg skal bo de næste 4-5 måneder. Da jeg undersøgte mine boligmuligheder, var det vigtigt for mig at finde et sted i cykleafstand fra universitetet og gerne et sted, hvor der også bor andre internationale studerende, der deler min eventyrlyst.

I huset bor pt. kun én anden studerende – en ph.d.-studerende – der sjældent er hjemme, så jeg glæder mig umådeligt til at jeg får 4 andre bofæller, når semesteret starter.

De første par dage i Townsville gik med at udforske byen og den nærtliggende natur. Allerede få dage efter min ankomst kom jeg i kontakt med en gruppe af danskere, der skal studere hernede. D. 13. juli mødtes vi alle til øl på hostelet Rambutan på Flinders Street i downtown Townsville. Det var rart, nu da huset ellers står tomt meget af dagen.

D. 14. juli drog jeg og to andre danske studerende på eventyr i byen, hvor vi bl.a. aflagde en visit på den famøse strandpromenade The Strand, hvorfra man kan kigge over på den smukke Magnetic Island, der ligger 8 kilometer fra kysten. I morgen (mandag d. 17.) begynder introugen for de internationale studerende på James Cook University, og jeg kan ikke vente til at møde de andre. 🙂

Jeg har lavet en lille video fra vores tur til The Strand:

facebook-profile-picture

Jeg hedder Tore Wulf, er 23 og læser på civilingeniøruddannelsen 'Fysik & Teknologi' ved Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet i Odense. Jeg har netop færdiggjort 4. semester og jeg har valgt at tage 5. semester på James Cook University i den kystnære by Townsville beliggende i det nordøstlige Australien.